Canopy/ kayak/ hiking-tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu Canopy/ kayak/ hiking-tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu

Canopy/ kayak/ hiking-tour

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff

20 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen week heb ik weer erg leuke dingen meegemaakt die ik jullie niet wilde onthouden. Zaterdag ben ik met een groepje van 6 naar het natuurgebied Berg & Dal geweest. Dit ligt net boven het Brokopondomeer. We hadden een Kayak/ Canopy/ Hiking-tour geboekt, dus ff lekker actief!! Aangekomen lagen de kayaks al klaar op een heel idyllisch strandje aan de Surinamerivier. De stroming was niet superheftig maar het weer was mooi en de omgeving prachtig dus dat was helemaal goed. Na 2 uurtjes peddelen gingen we terug om de canopy te gaan doen. Canopy houdt in dat je tussen plateaus in hoge boomtoppen via een kabelbaan van de ene boom naar de andere boom roetsjt in je tuigje. Op sommige plaatsen hing je meer dan 35 meter boven de grond of boven het water, dus dat was heel cwl:D!! Toen lekker geluncht waarna we nog een bergwandeling hebben gemaakt met onze gids Guulio. Hij wist leuke dingen te vertellen over de geschiedenis van het gebied en over de plantage waar we overheen hebben gelopen. In 1 van de huisjes heeft de opa van Clarence Seedorf gewoond, wel grappig:)!! Op de terugweg over de bauxietweg reden we langs een auto die in de sloot gereden was! We hebben hem toen samen met nog meer mensen uit de sloot getrokken en wonder boven wonder deed de auto het nog!

Ik merk steeds meer hoeveel Suriname te bieden heeft en hoe mooi het land is. Er zijn nog heel veel tripjes die ik wil maken maar ik moet ze een beetje gaan spreiden omdat ik hier natuurlijk nog 4 maanden ben! Maar ook van de dingen in de stad kan ik erg genieten en hoe de mensen hier leven. Vorige week ben ik naar een hoofdklasse voetbalwedstrijd wezen kijken. Alle spelers kwamen gezamenlijk het veld op en gingen allemaal op lijn staan met hun hand op de borst waarna ze naar het publiek een buiging maakte, net of het een interland was haha. 1 van de teams had gewoon het clubtenue aan van AC-Milan, prachtig dat het hier allemaal zo makkelijk gaat:D!!

Morgen heb ik een bijeenkomst met het bestuur van de Special Olympics. Deze worden 14, 15 en 16 maart gehouden en ik ga waarschijnlijk helpen bij de atletiek onderdelen en bij de openingsceremonie. Ook op mijn werk bij de SBB gaat het goed! De ergste cultuurshock heb ik al verwerkt;) en kan nu aardig mijn draai vinden! Aanstaande zondag hebben we een Algemene Leden Vergadering waarbij vergaderd gaat worden over eventuele veranderingen in de statuten. Nog even een grappig iets om hierbij te vertellen is het volgende: de uitnodigingen voor deze vergadering heb ik samen met meneer Meinzak gemaakt. Hij heeft ze uitgeprint en allemaal netjes gevouwen. Alle voorzitters van de verschillende basketbalclubs moeten deze uitnodiging ontvangen. Nu doen ze deze brief niet op de post, of mailen ze het even naar de desbetreffende persoon maar gaan ze alle voorzitters bellen dat er bij het kantoor van de bond een uitnodiging voor hen ligt te wachten en of ze die op willen komen halen. Nu is het een halve week voor de vergadering en er zijn nog steeds 8 uitnodigingen niet opgehaald haha. Dit laat een klein beetje zien hoe omslachtig er hier nog gewerkt wordt. Ik ben nu een lijst aan het opstellen met alle emailadressen van de voorzitters waarop ze benaderd kunnen worden, wel zo handig;)!!

De eerste meisjes uit mijn huis gaan donderdag weg en er is zaterdag ook weer een nieuw meisje bijgekomen. Ik zal veel mensen zien komen en gaan omdat de meeste mensen zo’n 2 a 3 maanden blijven! Maar dat is natuurlijk alleen maar leuk:)!

Ga morgen weer squashen! Ik moet even goed oefenen want ik heb me ingeschreven voor de Open Surinaamse Squashkampioenschappen:D!! Deze zijn van 1 t/m 7 maart, mijn benieuwen!!

Jullie zijn weer even bijgepraat! Tot snel weer! Groetjes:)

  • 20 Februari 2008 - 02:16

    Swet En Iris:

    Leuke verhalen allemaal!!! ;-)

  • 20 Februari 2008 - 12:36

    Jessica:

    Leuk verhaal jeff, zie er weer top uit.
    En erg leuke foto`s..

    liefs

  • 20 Februari 2008 - 14:55

    Cesca:

    Heey Jeff!

    Super leuk om al je avonturen te lezen! Je onderneemt echt zoveel boeiende dingen :) Gafe stageplaats ook, leuke taken heb je! En tsja...de foto's...die zijn gewoon om jaloers op te worden!

    Geniet ervan
    Liefs Cesca

  • 20 Februari 2008 - 16:02

    Patje:

    jij houdt ook niet op met genieten he daaro...wacht met smart op je volgende avontuur;)

  • 20 Februari 2008 - 16:40

    Maarten:

    heej ouwe roetsjer!
    Erg mooije foto's van een mooij land!
    very tasty.. ik chill hem eigelijk ook wel hoor met eddy, was weer lekker op tijd thuis vandaag, en volgend weekend organiseer ik dan het NK Sprint hier op de ijsbaan in Hoorn. Dus lang niet gek, maar het kan natuurlijk altijd beter ;)
    Jeffrey, hou je taaij.. we spreken elkaar.. x

  • 20 Februari 2008 - 20:59

    Tim B:

    Ondanks dat ik het onwijs naar mijn zin heb en de dagen best snel gaan, word ik toch een beetje jaloers zo. Maar ja je kan niet alles hebben:) Vandaag weer een mooi opdrachtje gehad in Rotterdam en dat blijf heel leuk en relaxt. Ik leer ook echt superveel. Morgen schijnt de plaaggeest al langs te komen, zal me benieuwen waarom. Is VLX al geweest bij jou?;) Maar ik merk het nu echt..niets kan aan jou stage tippen:P Denk alleen dat Boten Baeten in de buurt komt. Toch maar eens nadenken wat ik nou fout heb gedaan:p

    Nja Jeffie hou je taai en maak er weer wat mooijs van, tot de volgende story.

    x Tim

    P.S. Ik zal van het weekend ff kijken voor die docs met verslagen!!! De klok loopt op dit moment sneller dan verwacht;)


  • 21 Februari 2008 - 19:11

    Els&Jan:

    Mooi verslag neeffie.
    Konden we maar met je activiteiten meedoen. De foto's geven nog eens extra aan hoe mooi je stage gecombineerd wordt met uitdagende trips. We zijn heel erg benieuwd hoever je gaat komen met de Squashkampioenschappen. Heeft onze partijtjes samen wellicht de basis voor gelegd??? De beschrijving van de uitnodigingen zijn geweldig en laat ons meer dan glimlachen. Hoezo communicatie!!
    Nou Jeff jongen nog heel veel plezier en laat ze daar maar weten dat je er bent.

    Liefs, Els&Jan

  • 26 Februari 2008 - 15:51

    Gerhard&Lia:

    Het was er nog niet van gekomen,net even
    al je berichtgevingen gelezen.
    Je bent toch aardig met je neus in de
    boter gevallen met zo`n stage plek in
    Suriname.
    We kunnen ons niet voor stellen dat het eigenlijk zo´n mooi land is. Het is allemaal niet zo strak geregeld als hier,maar wat maakt het uit, vandaag niet dan morgen.
    Van dat werken bij de basketbalbond krijg je volgens mij ook niet echt het zweet op je rug, dus geniet er maar van.
    We zijn benieuwd naar je volgende verhalen.
    Mazzelllll.

  • 29 Februari 2008 - 13:17

    Sylvia Bakker:

    Hoi Jeff, Heel leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt, lijkt me niet verkeerd. Jeroen heeft me het adres van je site gegeven, want ik was heel nieuwsgiering hoe je het zou hebben.
    Zo te zien en te lezen heb je het enorm naar je zin en maak je een hoop mee, geniet ervan!
    groetjes Sylvia

    en 'keep up the good work' Succes met je squash toernooi!

  • 01 Maart 2008 - 22:18

    Claudia:

    he jeff,

    We hebben je verhaal en foto's van de kayak en canopy tour. Dit ziet er echt vet uit, wij willen het ook wel doen! Waar heb je het geboekt en hoeveel kostte het? Je kan ook berichtje achter laten op onze site; www.lauenclau.waarbenjij.nu. Ik hoor van je!...

    xx claudia

  • 01 Maart 2008 - 22:29

    Kirsten:

    Ik heb je belevenissen gelezen! Het klinkt echt allemaal top! En ziet er schitterend uit! Mazzelkont;) Geniet van alles daar om je heen!
    Liefs Kirst

  • 06 Maart 2008 - 18:18

    Pap:

    Hoi Jeff, ik heb net effe al die berichtjes zitten lezen. Leuk dat de mensen zo met mee leven. Die Tim, ja wat heeft die nou verkeerd gedaan? Ik zou het niet weten.
    Jammer dat je eruit ligt met de squash maar even nuchter denkend kon dat ook niet anders, je zat gewoon in de sterkste poule, dat lijkt me een plausiebele en goede reden voor je uitschakeling.
    Keep up the good work and make the best of it while you can.

    Liefs pap en mam.

  • 10 Maart 2008 - 10:53

    Frans En Marja:

    Ha die Jeff,
    Wat beleef jij geweldige avonturen, man!
    Leuk om te lezen en mooie foto's!
    Zo te zien geniet je volop! Houden zo!
    Groeten uit Heemskerk, Frans en Marja Burger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Jeff

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 17161

Voorgaande reizen:

19 Januari 2008 - 19 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: