Bijna thuis!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu Bijna thuis!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu

Bijna thuis!!!

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff

18 Juni 2008 | Suriname, Paramaribo

Hooooi,

Hierbij alweer mijn laatste berichtje uit Sweeti Sranan.. Wat heb ik een ongelooflijk mooie, leuke en leerzame tijd gehad!! In januari leken de 5 en halve maand een onoverbrugbare tijd maar nu staat het einde toch alweer voor de deur!!

De laatste weken stonden vooral in het teken van het afronden van mijn stage en natuurlijk het EK! Vorige week ben ik uitgenodigd door mevrouw Debbie (een collega van het Directoraat Sportzaken) om bij haar thuis te komen eten. Ze had heerlijk Hindoestaans gekookt en heb een hele gastvrije en mooie avond bij haar gezin meegemaakt!!

Vorige week maandag hebben wij hier evenals jullie onwijs genoten van het Nederlands elftal!! Na alle straten en onszelf uitgedost te hebben met oranje zijn we richting ’t Vat gegaan waar de wedstrijd op groot scherm werd uitgezonden!! En wat waren ze goed:-D!! Maargoed dat hoef ik jullie allemaal niet uit te leggen!! Na de wedstrijd hebben we nog een mooi feest gebouwd en zat de sfeer er goed in!! Ook vrijdag en gister was het genieten geblazen en hebben we na de wedstrijd doorgefeest tot in de vroege uurtjes:-)!!!

Afgelopen maandag heb ik een eindpresentatie gehouden over mijn geschreven communicatieplan voor de Surinaamse Basketbal Bond!! Voor de presentatie heb ik mijn ingebonden plan overhandigd aan het bestuur en heb ik ze een telefoon-fax-kopieerapparaat in één geschonken. Deze had ik betaald van de stagevergoeding die ik maandelijks kreeg. Bij de presentatie was het bestuur aanwezig, clubvoorzitters, genodigden van het Directoraat Sportzaken en wat journalisten. Het ging erg goed en na afloop ben ik in het zonnetje gezet door de voorzitter van de SBB en de directeur heeft ook een goed woordje voor me gedaan. Mijn eindbeoordeling is uiteindelijk een 8 geworden:-D!!Tevens heb ik nog een geschenk gehad van het Directoraat Sportzaken dus ik ga echt met een heel goed gevoel naar huis!! Het afscheid nemen van alle collega´s was best lastig omdat je in die 5 maanden toch een mooie band met elkaar opbouwt en er werden hier en daar ook wat tranen gelaten.. Maar ja, er is een tijd van komen en een tijd van gaan dus dit hoort er ook bij!!

Na mijn presentatie ben ik gelijk doorgegaan naar restaurant Jasmine waar ik samen met Joke en Sofie mijn afscheidsetentje hield. Dit hadden we maandag al gedaan omdat veel van de groep deze week op trip zijn en maandag dus de laatste avond was waar we met z´n allen samen waren!! Ik heb van alle stagiairs een superleuke fotocollage gehad met op de achterkant van iedereen een leuke tekst!!

Vandaag heb ik voor de 7e keer de krant gehaald en nog wel de voorpagina ook!! De journalisten die maandag bij mijn presentatie aanwezig waren hebben 2 mooie stukken geschreven welke in dagbladen De Ware Tijd en De West zijn verschenen! Jullie kunnen deze stukken terug vinden op http://www.dwtonline.com/website/home.asp?menuid=2 & http://www.dewestonline.cq-link.sr/ of de kleine weergave bekijken onderaan bij de foto´s!!

Wat mij nog rest zijn een paar heerlijke dagen in Paramaribo en aanstaande vrijdag nog een Hindoestaanse bruiloft. Onze vaste taxichauffeur Chip heeft Martijn, Luuc en mij uitgenodigd om naar deze bruiloft te komen. Een collega van zijn vrouw treedt in het huwelijk!! Erg leuk dat wij dit mee mogen maken!!

Dan zaterdag nog de kwartfinale van Nederland kijken welke hier om 15:45uur begint omdat het hier 5 uur eerder is. Om half 6 van iedereen afscheid nemen bij de kroeg en dan gelijk de taxi naar het vliegveld pakken!! En zondag ben ik weer op Nederlandse bodem!!
Ik kijk er naar uit jullie allemaal weer te zien!! Heel erg bedankt voor alle leuke reacties op mijn site en natuurlijk de vele krabbels en mailtjes!! Ik zie jullie snel weer!!

Bigi Brasa!! Jeff

  • 19 Juni 2008 - 06:43

    Laura:

    Hee Jeff!
    Zit er weer bijna op! VOlgens mij heb je echt goed genoten van je tijd daar! Is voorbij gevlogen!!
    Als je terug bent gaan we wel even een drankje doen, mag je me alle leuke verhalen vertellen!
    Veel plezier nog je laatste daagjes!
    doeidoei

  • 19 Juni 2008 - 09:04

    Bonnie:

    Sjefke! Ik ben zoo trots op je! Vind het leuk dat je weer bijna hierheen komt. Gaan we lekker een avondje tanken. Reunie is opp 26 juli! Zegt het voort...
    Hier alles zijn gangetje hoewel ik nog steeds alles heel erg mis.. Bereid je voor op een cultuurshock....

    Ik hoop je heel snel te zien... Liefs en hele dikke kussen aan iedereen daar.

    kus

  • 19 Juni 2008 - 10:34

    Wiljo:

    Een goede reis en let op het is Parbo vlucht naar Spl. 100 % controle. Take care
    Vader van Maurits

  • 19 Juni 2008 - 10:38

    Maarten D.:

    mag ik jou bedanken voor de mooie verhalen..

  • 19 Juni 2008 - 11:01

    Frans En Marja:

    SUPER!!! Jeff, wat een belevenissen, dit neemt niemand je meer af. En alles wat je bereikt hebt, daar kun je trots op zijn! Nog een paar fijne laatste dagen, een leuke bruiloft en een sidderende kwartfinale, we leven met je mee! Groetjes en een hele goede terugreis! Frans, Marja en mannen.

  • 19 Juni 2008 - 15:17

    Patrick:

    Jeffke...
    wat leuk toch elke keer weer om die verhalen te lezen...
    hopelijk kan je NL thuis in de halve finale met vrienden/familie kijken;)
    laterrr

  • 19 Juni 2008 - 20:12

    Yvon:

    Hai Sjefke,

    Haha wat leuk om eindelijk mevrouw Debby te zien!
    Wat is de tijd gevlogen zeg, onverstelbaar!
    Geniet van je laatste weekje! Hopelijk zie ik je snel een keer in Nederland.

    Liefs

  • 19 Juni 2008 - 21:10

    Els&Jan:

    Hoi NEEF Jeff,
    De laatste reactie alweer op je laatste verslag. Ook nu weer een verhaal waar we alleen maar van kunnen dromen, terwijl jij het allemaal echt beleeft. We hebben het laatste half jaar ontzettend van je genoten en natuurlijk zijn we ook erg trots op wat onze neef daar in Suriname allemaal heeft gedaan. Je hebt daar, zeker gezien de vele reacties in de pers, een onuitwisbare indruk achter gelaten. Proficiat, maar nu weer een beetje naar het gewone leven wat ook heel mooi kan zijn. We zien dan ook uit naar je thuiskomst en we moeten heel snel een afspraak maken om al je belevenissen nog eens van je te horen.
    Veel plezier met ons Nederlands elftal en een hele goede reis terug.
    Liefs, knuffels, kussen, Els&Jan.

  • 31 Juli 2008 - 16:27

    Janto:

    Ik weet niet als je dit leest, maar heb genoten van je verhalen.
    Wat nog interessanter maakt is dat ik refanni en familie ken.
    Heb je toevallig een contactnummer/email van ze?
    Kun je mail naar janto@farawe.com
    Janto
    vanuit Bonaire N.A.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Jeff

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1971
Totaal aantal bezoekers 17155

Voorgaande reizen:

19 Januari 2008 - 19 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: