Alweer op de helft! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu Alweer op de helft! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft!

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff

02 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Hooi!!

Wat gaat de tijd snel!! Ik ben zaterdag alweer op de helft van mijn verblijf in Suriname.. Bij deze weer even een update:)!

De overdracht van de nieuwe wedstrijdklok is goed verlopen en het was een erg leuke avond! Zelf heb ik gasten ontvangen waaronder de minister van natuurlijke hulpbronnen en genodigden van Staatsolie. Ook heb ik geholpen bij de stand van Sprite die deze avond aanwezig waren voor promotiewerk. Na afloop van het evenement heeft de minister toegezegd op de renovatie van de sporthal en de bond staat nu weer wat meer in de publiciteit. Dus al met al was het een erg positieve avond. Diezelfde avond ben ik geïnterviewd door een journalist van dagblad de West waar ik 2 weken terug met een interview en foto in de krant heb gestaan:D!!

De Special Olympics waren super! De openingsceremonie was helemaal gebaseerd op de echte spelen. Er was een optocht met afgevaardigde atleten, daarna fakkelloop, speech van de voorzitter en daarna nog feest met optredens van Surinaamse artiesten met vuurwerk als afsluiting. Op de sportdagen heb ik geholpen bij de atletiek onderdelen, healthy athletics en de zwemonderdelen. Bij de healthy athletics werden alle gehandicapte kindjes gecontroleerd op hun gebit, ogen, motoriek en kennis van gezond eten. Op deze manier krijgt men een beter beeld van de gezondheid van de kindjes. Ik vond dit een erg goed initiatief!! Verder heb ik echt genoten van alle kinderen welke superenthousiast waren!!

De laatste dag van de Special Olympics was rond 13uur afgelopen waarna ik met Sara, Femke en Sofie naar fort Nieuw-Amsterdam ben gefietst. Het was een mooie tocht door alle oude plantages die het gebied rijk is. Erg grappig om te zien dat het fort was opgebouwd uit Nederlandse bakstenen (evenals fort Zeelandia) die uit Nederland zijn overgevaren. Nieuw- Amsterdam is later dan fort Zeelandia gebouwd omdat deze op een strategischer plek lag. Op de terugweg zijn we door Commewijne terug gefietst en over de grote brug weer naar Paramaribo gegaan.

Ook heb ik in de tussentijd een bezoek gebracht aan de Colakreek. De naam zegt het al, de kreek bestaat uit pikzwart water wat op Cola lijkt:P! Ook weer mooi om eens een bad genomen te hebben in Cola;)!!

Vorig weekend hadden we een lekker lang weekend met goede vrijdag, Holi Phagwa en Pasen. Holi Phagwa is een Hindoestaans feest dat jaarlijks rond de maand maart gevierd wordt en in feite een combinatie is van een lentefeest, een feest van de overwinning van het goede op het kwade en een nieuwjaarsfeest. Christine, Reina en ik gingen goed voorbereid naar de Palmentuin om daar te gaan feesten. Er waren bandjes, standjes en het was één en al poeder en verf waarmee werd gesmeten:P! Supermooi!!! Na even geluncht te hebben bij Zus & Zo vertelde de eigenaar dat de baas van de Combérmarkt een heel groot feest bij hem thuis gaf waar vrijwel iedereen was uitgenodigd! Dus s’middags zijn we naar zijn huis gegaan waar het inderdaad heel uitbundig en groots werd gevierd! Er waren grote partytenten, er was gratis eten en drinken, een band die optredens gaf en heeel veeel Phagwa poeder;)!!! Daar hebben we ons tot in de avond goed vermaakt!



Van de week was de wandelmars door Paramaribo! Dit is een soort avondvierdaagse maar dan met Zuid-Amerikaanse carnaval taferelen. Al de deelnemers waren supermooi gekleed en werden begeleid door swingende trommelmuziek!! Heel leuk om dit ook nog gezien te hebben!!

Afgelopen weekend weer mooie feestjes gevierd in de Bleu Bell Ballroom en op White Beach. Op White Beach zouden allerlei optredens zijn waaronder een concert van Brace. We hebben hem niet gezien omdat hij pas rond een uur of half 1 s’nachts kwam en iedereen moest maandag naar zijn of haar stage dus we zijn vroeger weg gegaan. Wel andere bandjes gezien en overdag heerlijk op het strand en in onze hangmatjes gelegen:)!!

Komend weekend ga ik met Jolien, Chantal, Esmee, Maartje en Luuc naar Brownsberg en de daarbij gelegen watervallen. We hebben zelf een grote Jeep gehuurd waarmee we op de bonnefooi daarheen gaan rijden en zelf in hangmatten gaan slapen!! Dus dat wordt weer een mooi weekend waar ik jullie natuurlijk later meer over ga vertellen:)!

De komende weken ga ik proberen om de bond zover te krijgen dat we kunnen gaan digitaliseren maar dat gaat erg lastig i.v.m. de diefstallen in de sporthal en de slechte beveiliging. Maar waar een wil is, is een weg dus even kijken op welke manier we dit kunnen gaan oplossen.

Verder ga ik volgende week naar de plantage waar Reefani (mijn huisbaas) is opgeroeid en naar zijn ouderlijk huis en ben ik van plan eind april naar de Ralleigh vallen te gaan of een meerdaagse expeditie te maken over de Marowijne rivier richting het zuiden naar het Nassau gebergte maar dat is nog allemaal niet zeker.

Tot de volgende update maar weer!!!:)


  • 02 April 2008 - 23:51

    Yvon:

    Sjefke Bakbier!
    Ik ben jaloers
    xx

  • 03 April 2008 - 07:03

    Bart J:

    Lekker porky..;)

  • 03 April 2008 - 07:59

    Fran:

    Toch nog zwarte piet gespeeld ;-)
    Gezellig dat Porky ook weer van de partij was...hihi

    Liefs

  • 03 April 2008 - 11:39

    Floortje:

    AAAAAAAAh ik wil ook!! Ik droom serieus echt bijna elke nacht over Suri! En vanacht mocht ik van mijn opleiding terug en was ik echt NET op tijd terug voor Holi Phagwa:) YEAH!
    Geniet er maar van Sjefke!! En veel foto's maken zodat ik kan meegenieten;)

    Peace uit Krommenie:)

    SMAK

  • 03 April 2008 - 15:18

    Maarten:

    2 opmerkingen
    - brace zie je nooit om half 2 s'nachts..
    - surinamers lezen de krant niet..
    verder keurig verhaal :P
    holi phagwa

  • 05 April 2008 - 09:29

    Tim:

    Zie ik daar zomaar Porky weer voorbij schuiven :O Smaakte dat water ook naar Cola of heb je dat niet geprobeerd ;)
    Puik verhaaltje weer hoor en mooie foto's!

    Blijf genieten!!!

  • 06 April 2008 - 08:05

    Jeroen B.:

    Mooie verhalen weer. Geniet er nog ff van de laatste helft en doe de groeten aan brace.

    Kusjes

  • 06 April 2008 - 09:33

    Els&Jan:

    Jeff, Jeff,
    Wat gaat de tijd snel, maar wat weet jij deze ontzettend goed te gebruiken. ook nu weer een geweldig goed verslag. We blijven ons verbazen over de mooie dingen die je doet. Niet alleen in je vrije tijd, maar ook voor je stage. Petje af hoor. Dus Jeff jongen blijf je best doen, maar vooral genieten. Dan genieten wij met je mee!!
    Tot ziens of tot mails.

    Els&Jan.

  • 11 April 2008 - 17:21

    Deborah:

    Hey!

    Vraagje ik en een klasgenoot willen in september stage gaan lopen in paramaribo..Staat jouw woning waar je in verblijft toevallig in de Anniestraat? Deze woning lijkt hier heel erg op namelijk!

    We staan in geschreven bij een bemiddelingsbureau maar we hadden zelf ook al een beetje gekeken voor woningen enzo..

    Kun je ons misschien verder helpen?

    Mijn emailadres is blondybekkers@hotmail.com

    Groetjes Deborah

  • 15 April 2008 - 17:10

    Gerhard:

    Hallo Jeff,
    Ja de tijd gaat inderdaad snel, maar aan je verhalen en foto's te zien heb je toch een prachtige stage plek daar in dat verre Suriname.
    Je had dat volgens mij van te voren niet
    kunnen bedenken.
    Voordat je terug komt heb je zo'n beetje
    heel Suriname gezien, tenslotte heb je
    nog even.
    Bij de basketbal bond timmer je ook
    aardig aan de weg, misschien zit er
    nog wel een contractverlenging in.
    France is inmiddels naar de andere kant
    van de wereld vertrokken ook daar zijn
    we nieuwsgierig naar.
    Nou jongen, veel plezier met alles wat je
    weer gaat ondernemen.

    Mazzzzzzzzzzzzzzel

  • 18 April 2008 - 06:29

    Roeli:

    Wat een leuke foto's!!! Holy Phagwa moet een mooi feestje geweest zijn :-) Msn'en was leuk, hoop dat Chris niet te lang je computer bezet heeft gehouden ;-) x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Jeff

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 17155

Voorgaande reizen:

19 Januari 2008 - 19 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: