Eten met JP, bezoek mam en vakantie Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu Eten met JP, bezoek mam en vakantie Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu

Eten met JP, bezoek mam en vakantie Curacao

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff

03 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Ei alamala (hallo allemaal),

Bij deze weer een verslag van mijn belevenissen in Suriname (en Curaçao). Laten we beginnen met het diner met Minister-president Balkenende. In afwachting van het konvooi kregen alles stagiaires alvast een toastje en een drankje geserveerd. Om 20.00uur was het dan zover en kwam JP de eetzaal binnen. Hij was heel enthousiast en het ijs was gelijk gebroken waardoor de sfeer eigenlijk de gehele avond erg relaxt en informeel was!! Er waren 8 ronde tafels met verschillende stagiaires. 4 daarvan heeft de premier bezocht en de andere 4 de ambassadrice van Nederland in Suriname. Ik heb met de ambassadrice gesproken wat ook heel leuk was!! Wel heb ik natuurlijk JP even gedag gezegd en ben met hem op de foto geweest!! Hij vertelde ons dat hij s’avonds wel mee wilde naar de kroeg met ons.. Wij dachten allemaal dat het loze praat was maar hij heeft zijn woord gehouden:-D!! Nadat ik mijn moeder had gezien die deze zelfde avond was aangekomen ben ik naar de kroeg gegaan waar ik om 12uur jarig zou worden!! Iedereen heeft voor me gezongen en jawel!! Ook Jan-Peter heeft voor me gezongen!!! Dat was nog eens een leuk begin van me verjaardag!!

Op mijn verjaardag zelf ben ik ook erg verwend!! Het hele huis en de straat waren versierd met foto’s en slingers door mijn huisgenootjes:-P!! (Jullie ook allemaal bedankt voor de krabbels en mailtjes)!! Mijn moeder had allemaal kaarten mee van familie en vrienden uit Nederland die ik s’middags onder de lunch heb opengemaakt:-D!!! S’avonds zijn we met alle stagiairs uit de straat uiteten geweest en heb ik veel mooie cadeaus gehad waaronder het Suriprofs voetbalshirt!!

De rest van de week heb ik me heel goed vermaakt in het gezelschap van mijn moeder en Jean!! Ik heb ze mijn huis, mijn werk en de stad laten zien en zijn telkens heerlijk uiteten geweest!! Ook hebben we nog 2 dagtrips gemaakt. Samen met Esmee zijn we met z’n 4tjes naar Babunhol geweest! Eerst lekker hobbelen over de bauxietweg en daarna chillen aan de Surinamerivier en genieten van de mooie natuur!! Die middag per korjaal naar het marondorp New-Lombé gegaan om ook nog wat cultuur te snuiven! De maronstam (afstammelingen van de slaven) wonen daar nog echt op zichzelf en leven van de natuur wat prachtig was om mee te maken!!

Ook zijn we naar de plantage geweest waar Reefani (mijn huisbaas) is opgegroeid! Deze wordt voornamelijk bewoond door Javanen. We hebben heerlijk gegeten bij de zus van Fani en zijn nog door de kreek naar de Oceaan gevaren!! Verder een kijkje genomen op de plantage zelf! Erg leuk om dit aan me moeder te laten zien omdat het plantagesysteem zo kenmerkend is voor Suriname!!

Ik vond het heel bijzonder om dat allemaal met mijn moeder te kunnen delen zo aan de andere kant van de wereld!! Ze is 2 weekjes terug weer naar Nederland gegaan en heb Esmee 3 dagen daarvoor al uitgezwaaid…Maarjaa over 3 weken ben ik ook weer in het koude kikkerlandje;-)!

Vorige week ben ik samen met Christine naar de caribbean geweest om een bezoek te brengen aan Curaçao:-D!!! Ik heb zo’n beetje alles gedaan en gezien in Suriname en het leek me heel gaaf om nog even van het strand en de mooie zee te genieten op de Antillen!! Na een tussenstop op Trinidad waren we na 3 uurtjes vliegen op de luchthaven van Curaçao! Chris en ik mochten verblijven bij René en Dorothé die ik nog uit Heemskerk ken!! Ze hebben bij hun huis een heel mooi gastenverblijf waar het prima toeven was!! Ook stond er een jeep voor ons klaar die we konden huren van de buren van René en Dorothé.
We zijn gelijk de eerste dag naar Willemstad gereden waar we lekker hebben geluncht aan de handelskade op Punda. De zus Chris was diezelfde week ook op Curaçao die vorig jaar stage heeft gelopen op het eiland. Zij wist nog alle leuke strandjes en restaurantjes dus zijn einde van middag lekker naar de Jan Thiel baai geweest en nog genoten van het strand en s’avonds uiteten geweest met Caroline en Evert-Jan.

De volgende dag zijn we met onze waggi naar Westpunt gereden waar voornamelijk de mooie strandjes zijn. Hier hebben we heerlijk gerelaxt op Playa Port Mari. Ook hebben we genoten van de onderwaterwereld waar we met onze snorkels koraalrif, vissen, krabben en roggen hebben gespot! Na een dag lekker bakken en zwemmen zijn we s’avonds uiteten geweest bij Hooks Hut!

Zaterdag weer even rondgekeken in Willemstad en nu vooral Otrobanda bekeken. Hier is een heel mooi hotel, genaamd Kura Hollanda, gemaakt in de vorm van een oud dropje. Ook nog een rondvaart gemaakt door de haven en naar het maritiem museum geweest. Curaçao staat eveneens bekend om de vele stagiairs en het leuke uitgaansleven dus die avond zijn we naar Mambo beach gegaan om daar ff goed te stappen! Erg leuk dat de discotheken gewoon aan het strand zijn gevestigd en dat je dus vrijwel op het strand staat te dansen en te feesten:-D!

Zondag uitgeslapen en naar Boka’s geweest die op het noordwesten van het eiland te vinden zijn. Dit zijn kliffen waar de golven met een enorme kracht tegen de rotsen slaan! Weer heel anders dan de stranden dus wel gaaf om ook dit op het eiland aan te treffen:-)! Daarna weer lekker gaan relaxen op Playa Daai Booi en s’avonds naar Wet & Wild geweest waar als afsluiting van het weekend happy hour is van 6 tot 7uur. Hier ook nog Anne ontmoet (studiegenootje van mijn opleiding die op Curaçao stage loopt) en nog andere stagiairs van de HES waar we nog mee geborreld hebben:-)!!!

Maandag naar een snorkelspot geweest en weer genoten van alle mooie vissen en koraal!! Daarna nog een x naar de Jan Thiel baai geweest en toen boodschappen gaan doen bij de Albert Heijn welke ze ook hebben op het eiland haha!! We hebben lekkere hapjes en Rosé gehaald en s’avonds nog lekker geborreld met René en Dorothé!! De laatste dag nog even wat geshopt en naar het strand geweest waarna we weer terug naar Suriname zijn gevlogen!!

Afgelopen weekend mijn laatste trip gemaakt naar Matapica! We zijn door de mangrove via een nieuw gegraven kreek naar de Oceaan gevaren en hebben ons vermaakt op het strand en s’avonds een mooi kampvuurtje gebouwd! Zondag zijn we naar een suikerfabriek uit 1650 gegaan die 3 weken geleden is gevonden door een aantal gidsen!! Na afschaffing van de slavernij is daar nooit meer iemand geweest en zijn de plantages dichtbij zee allemaal verlaten en zijn overgenomen door de natuur. We waren de eerste personen die na de ontdekking daar weer heen zijn geweest dus dat was heel speciaal. Op weg naar de fabriek waren we nog wel op een Labaria slang gestuit welke 1 van de giftigste van Suriname is!! 1 beet is dodelijk en moet je binnen een paar uur geholpen worden!! Maar aangezien we ver buiten de stad waren zou er geen redden zijn geweest.. Best even schrikken dus!!! Maar onze koelbloedige gidsen hebben het beest gedood waarna we onze trip konden voortzetten!! Heel indrukwekkend om de resten fabriek daar aan te treffen midden in het oerwoud!!

Vanaf nu gaat het echt heel, heel snel!! Nog 1,5 week stage, dan 16 juni mijn presentatie en dan zit het er weer op! We hebben gister al de stagiairhuizen oranje versierd en zijn ook al helemaal in de EK-stemming! Alle poulewedstrijden kan ik hier nog zien dus wel grappig om dit hier te gaan beleven met alle Surinamers en stagiaires in de cafés!!

Voordat ik weer naar Nederland kom zal ik nog 1 berichtje plaatsen. Voor alle studiegenoten succes met het afronden van de stage en veel plezier allemaal met het EK!

Groetjesssssssssssss



  • 04 Juni 2008 - 02:02

    Dorothe & Rene:

    Beste Jeff,
    We hebben even de foto's bekeken en het ziet er erg leuk uit hoor. Wat wonen we toch op een mooi eiland. haha. We vonden het erg gezellig met jullie en volgende keer ben je weer van harte welkom...

    Succes de laaste weekjes.

  • 04 Juni 2008 - 06:46

    Bart J:

    Lekker Jeff,
    ouwe Suriprof

  • 04 Juni 2008 - 07:53

    Fran:

    Hey broertje
    Leuk verhaal! Op en top genieten zowel op Curacao als in Suriname :-)
    Succes met je eindpresentatie en tot over een paar weekjes.

    Liefs je zusje

  • 04 Juni 2008 - 09:00

    Jur:

    Goeie shit Jeff! Gave foto's, hou sprokkelen ala Expeditie Robinson, ik hou ervan (Y) Nog gefeliciteerd trouwens :$
    Beter laat dan nooit zeg maar...Genietse!!

  • 04 Juni 2008 - 14:15

    Cootje & Family:

    Heee neefie,

    Weer een fantastisch verhaal! Hele mooie foto's. We genieten elke keer weer van je belevenissen. Leuk om je moeder en Jean te zien genieten van hun vakantie bij jou. Wat toevallig dat je bekenden uit Heemskerk tegenkom. Trouwens Dorothe ken ik ook, in mijn Squashgloriejaren stond zij achter de bar van de tennis/squash.
    Nou neefie, geniet nog lekker van je laatste weken en bijzonder om het EK in Suriname te volgen. En natuurlijk heel veel succes met je eindpresentatie!
    Dikke knuffels van Wendy, Marco, Kyan en Esra.

  • 04 Juni 2008 - 14:38

    Jerrie:

    Jeffie,

    Mooie verhalen weer, die foto met Balkie is ook gruwelijk. Geniet er nog ff van zolang het duurt en als je terug bent gaat het dak eraf!

    Kusjes Jeroen

  • 04 Juni 2008 - 15:30

    Maarten D:

    prachtig allemaal die foto's en verhalen!! ouwe Boka Table Junior :)
    jij ook succes met je eindpresentatie, en alvast een goed ek.. ps ik ging bij uitgeest kijken zondag en die verloren met 9-3.. lekker niet

  • 04 Juni 2008 - 15:53

    Sergio:

    Lekker sjeff klinkt goed.. Mooi shirtje

  • 04 Juni 2008 - 15:54

    Maarten D:

    prachtig allemaal die foto's en verhalen!! ouwe Boka Table Junior :)
    jij ook succes met je eindpresentatie, en alvast een goed ek.. ps ik ging bij uitgeest kijken zondag en die verloren met 9-3.. lekker niet

  • 05 Juni 2008 - 19:31

    Tim:

    Wat een feest daar. Ik denk dat ik beter daarheen kan komen ipv van jij weer terug naar Nederland. Geniet nog ff die laatste weken. En net zo hard feesten als in Leipzig he ;)

  • 05 Juni 2008 - 19:59

    Tim:

    Wat een feest daar. Ik denk dat ik beter daarheen kan komen ipv van jij weer terug naar Nederland. Geniet nog ff die laatste weken. En net zo hard feesten als in Leipzig he ;)

  • 05 Juni 2008 - 20:08

    Els&Jan:

    Hoi Jeff,
    Wat ziet het er weer geweldig uit. Prachtige foto's, zowel met hele bekende Nederlanders als die van je prachtige avonturen. Vooral de foto van "Babunhol" is er eentje om in te lijsten. Ook de week samen met je mammie en Jean was natuurlijk een fijne tijd. Van je moeder al de nodige verhalen gehoord. Jouw tijd en de daarbij behorende foto's op Curaçao riep bij ons weer de nodige fijne herinneringen op. We kijken uiteraard weer uit naar je volgende en waarschijnlijk laatste verslag. Rest ons voor nu natuurlijk heel veel succes te wensen met je eindpresentatie. Kussen en knuffels van Els&Jan.

  • 08 Juni 2008 - 18:55

    Wiljo:

    De vader van Maurits. Wat een eer om met JP en M te eten. Heb een goede tijd en hoop je een keer te spreken.
    take care en no spang

  • 09 Juni 2008 - 06:43

    Yvon:

    Sjefke,

    Wat een top foto's! Voor mij lijkt het allemaal zo lang geleden maar daardoor extra leuk om alles van jou te lezen!
    Staat je trouwens goed die traditionele kleding! Moet je vaker aan doen.
    veel liefs aan fany en chris!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jeff

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 17155

Voorgaande reizen:

19 Januari 2008 - 19 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: