Fawaka - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu Fawaka - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu

Fawaka

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff

09 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Fawaka,

De eerste 3 weken zijn echt omgevlogen! Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin en op mijn stage begint alles een beetje vorm te krijgen:) vanaf heden ben ik ook contactpersoon van de Basketbal Bond naar de pers toe. Ik verzorg de verslagen, uitslagen en weekprogramma’s naar dagbladen radiozenders en televisiestations. Zelf ben ik ook al met een interview op de radio geweest:D!! Ik werd gebeld door radio Apintie die graag wilde weten wat ik de eerste 2 weken voornamelijk ben tegengekomen en we hebben over mijn werkzaamheden gesproken. Erg grappig om jezelf daarna op de radio te horen! De zaalbeheerder van de Ismay van Wilgen Sporthal heeft me gevraagd om mee te helpen met de organisatie van de Surinaamse paralympics! Dit lijkt me ook erg leuk maar daar ga ik nog meer van horen.

Vorige week heb ik sportdag gehad met personeel van het Directoraat! Op de teamfoto staat ook mijn baas Dhr Meinzak. Hij staat helemaal rechts en was onze coach die dag!

Van het weekend ben ik op trip geweest naar Bigi Pan! Dit licht in het Noordwesten van Suriname vlakbij Nickerie. We zijn per bootje door mangroven naar een groot meer gevaren waar 3 houten hutjes midden op het water waren gebouwd. In deze huisjes hebben we de vis (Tilapia) en krabben klaargemaakt en gegeten die we s’middags hadden gevangen. Ook hebben we rode Ibissen gezien, erg indrukwekkend. S’avonds hebben we een lekker feestje gebouwd met kampvuur en muziek erbij waarna we in onze hangmat gingen slapen. De volgende dag weer Tilapia en krabben gevangen en terug gevaren. Op de terugweg hebben we een Kaaiman gezien en zoals jullie zien heb ik hem ook ff vastgehouden(H)!!

Voor de rest een leuke week gehad en de tijd gehad om mensen beter te leren kennen. De smeltkroes van allerlei nationaliteiten die hier naast elkaar leven vind ik erg interessant en leuk. Creolen, Javanen Hindoestanen, Indianen Chinezen en nog veel meer wonen en leven hier met elkaar. Eergister was het Chinese nieuwjaar dus op sommige plaatsen in de stad is de grond nog flink rood van al het vuurwerk.

Een meisje die verderop bij mij in de straat woont verblijft bij twee oude Surinaamse dametjes. Woensdag hebben we de verjaardag van tante Carla gevierd!;) dat is 1 van de 2 vrouwen waar Floortje verblijft. Erg lieve vrouwen en ze kunnen heerlijk Surinaams koken!!

Dit weekend blijf ik relaxt in Paramaribo, lekker stappen en ga maandag een stadstour doen om wat meer over de geschiedenis te leren! Volgend weekend ga ik misschien naar Galibi. Op deze plaats kun je heel mooie schildpadden zien en deze tijd van het jaar schijnt het beste te zijn om deze dieren te kunnen spotten.

Wordt vervolgd:):)

Groetjes Jeff



  • 09 Februari 2008 - 01:17

    Tim R:

    lekker niet ouwe basketball killah, gruwelijk dat het nog steeds vet is daar in suriname, nou sterkte verder nog :P latirrr

  • 09 Februari 2008 - 08:42

    Tim B:

    Je ziet wel weer wie de snelste zijn :P
    Gister nog ff in ruys met je meissie gepraat en ze kan niet wachten tot ze die kant op komt. Verder hier alles ook in volle gang. Maar niet zo relaxt als bij jou. Wat een verhaal weer :o Nja ik straks mijn eerste opdracht op het strand van Wijk aan Zee, lkkr scheuren dus :)

    Ik spreek je wel weer

    Later

  • 09 Februari 2008 - 09:51

    Laura:

    Leuk verhaal en moooie foto's!
    Keep up the good work!

  • 09 Februari 2008 - 11:06

    Rene:

    Morguhh Piet,
    Jeffie jeffie wat heb jij het goed voor elkaar gozer! ff dineren met 15 dames ofzo.. mwah, niet verkeerd :P
    En die expedities zien er egt super vet uit! Richaaaar en Melvin nog tegengekomen in de Mangrove? hehe
    Spreek je ouwe bok!
    Laterrr

  • 09 Februari 2008 - 12:51

    Bart J:

    Lekker jeff, gelukkige zaterdag!
    maar mooi verhaal en leuke foto's!
    Groetjes

  • 09 Februari 2008 - 14:39

    Jur:

    Wederom goeie shit meneer H. Hefner, denk dat ik ook maar naar de Pabo ga...;)

    Bokssieeeee

  • 09 Februari 2008 - 16:34

    Maarten D:

    haha ja carlo the catfish gelukkige zaterdag..
    ik ben blij te zien dat je het erg gezellig en relaxt hebt daar in Suri.. spreek u nader!

  • 10 Februari 2008 - 09:56

    Carroll En Laura:

    He Neefie!!!

    Wij zeggen: "Jij bent goed bezig"!!!!!

    Blijf sturen die foto's. (Super!)

    we keep following you!

    Grts en ksss!
    Carroll en Laura


  • 10 Februari 2008 - 10:55

    Els&Jan:

    Hoi Neeffie,

    Je bent erg goed bezig man!!
    Mooie foto's en de video geeft ook een goed beeld van waar je woont. Naast je stage beleef je ook nog eens de mooiste dingen en zie je wat meer van Suriname.
    Blijf vooral zo doorgaan. We volgen je belevenissen op de voet met gevoelens van een beetje jaloers maar heel veel trots. Tot later.
    Liefs Els&Jan.

  • 10 Februari 2008 - 11:25

    Sanne:

    Hee Jeff, echt super goed allemaal, leuke foto`s ook!!Have fun daar nog, xSanne

  • 10 Februari 2008 - 12:03

    Pap En Mam:

    Jeff super tochtje geweest man, lekker die verse vis en natuurlijk spelen met de kaiman, griezelboer.
    Die grote krokodil was ook wel wat voor de maaltijd maar die kregen jullie vast niet helemaal op met al die meiden.
    Prachtige foto's van die vogels in de lucht. Als we die foto's zien hebben we het gevoel dat je al heel lang weg bent je hebt al zoveel meegemaakt in zo'n korte tijd.
    Nou Jeffy lekker verder genietn en tot bels of smsen zullen we maar zeggen.
    Hug en kus Pap en Mam.

  • 10 Februari 2008 - 12:55

    Stefan:

    Sneffie! Ouwe kaaiman hunter, weer leuk verhaal neergezet hoor! Mooie foto's, zie dat het erg goed bevalt! En wij maar in het regenlandje hier, ben erg jalours op je! Heel veel plezier nog, en goed weekend!

    Laters ouwe Tawa!

  • 10 Februari 2008 - 17:23

    Patrick:

    lekker crocodile dundee, zit er na deze foto's serieus over na te denken om daar in dat heerlijke gebied fysiotherapeut te worden;)
    veel plezier nog daar..!!
    later.....

  • 11 Februari 2008 - 09:16

    Adriaan:

    Heej Jeffie,

    What's Poppin' my nigga!?Ik kom er nu net pas achter dat ik hier een bericht kan typen. Maar het ziet er allemaal superrelaxed uit jongen. Ben je de enige jongen die daar stageloopt ofzo? Dat heb je weer goed geregeld ouwe casanova. Je valt steeds minder op denk daar tussen de bevolking? tering man je bent echt bruin.
    Ik spreek je snel weer ouwe knalpijp.

    Hou je haaks!

    Kusjes Jeroen

  • 11 Februari 2008 - 13:26

    Marja:

    hoi jeff, geweldig zo,n stage plek, je moet gewoon de eeuwige student worden dan kan je de hele wereld rond.
    Geniet van je mooie foto,s en verhalen.
    Niet teveel roti eten, en blijf genieten

    groetjes marja

  • 11 Februari 2008 - 13:37

    Marit:

    Jeff!
    Het klinkt super leuk allemaal!
    Geniet ervan en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    XX Marit

  • 06 Maart 2008 - 13:23

    Gideon Van Der Hijde:

    Hoi Jeff,

    Ik zat te googelen en ik kwam deze blog tegen, alwaar ik las:
    vanaf heden ben ik ook contactpersoon van de Basketbal Bond naar de pers toe. Ik verzorg de verslagen, uitslagen en weekprogramma’s naar dagbladen radiozenders en televisiestations.

    En laat ik nou net een website hebben inzake basketball. Ik zou het leuk vinden, wat meer Surinaams basketball op mijn website te plaatsen.

    www.coachbox.info

    Ik hoop wat van je te horen!

    Gideon van der Hijden,
    je kan me mailen op:
    gideon@coachbox.info

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Jeff

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 17158

Voorgaande reizen:

19 Januari 2008 - 19 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: