Raleighvallen & dineren met Balkenende - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu Raleighvallen & dineren met Balkenende - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu

Raleighvallen & dineren met Balkenende

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff

12 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi!!

Het is weer tijd voor een update!! Ik hoor allemaal goede berichten uit Nederland over mooi weer en leuke feestdagen:-)!! Doen jullie goed! Hier is het ook nog steeds lekker warm en hebben Koninginnedag niet zomaar voorbij laten gaan!! Overdag moest er helaas wel gewoon gewerkt worden maar s’avonds hebben we een mooi feestje gevierd!! In de namiddag hadden we in onze eigen straat een partytent neergezet met een geluidsinstallatie die we gehuurd hadden bij een DJ!! Iedereen was uitgenodigd en al de Surinaamse buren deden ook gezellig mee:-D!! Rond een uur of 10 was het mooi geweest en ging de stoet naar hotel Torarica waar op de pier een Holland-feest gehouden werd! Hier hebben we ons zeer goed vermaakt onder het genot van bitterballen, kaassoufflés, haring en leuke muziek van De Hermes House Band!!

Op stage gaat het zijn gangetje! Een paar weken terug heb ik bezoek gehad vanuit Nederland. Een lerares van de HES kwam haar dochter opzoeken die hier tevens stage loopt. Ondertussen is ze ook nog eventjes bij mij langs geweest en heb ik haar mijn werkplek laten zien en hebben een leuk gesprek gehad met mijn baas!! Ik ben nu al bezig met het afhuren van een accommodatie en regelen van apparatuur voor mijn eindpresentatie. Deze ga ik houden voor het bestuur van de SBB, het bureau van de basketbalbond, alle clubvoorzitters en de leden van VBTO (vereniging van basketbaltrainers en officials). Het is lastig om een beamer etc te vinden voor mijn PowerPoint presentatie en ik kan maar beter bijtijds de uitnodigingen versturen;-)!!

Ik ben net terug van weer een hele gave trip!! Samen met Esmee ben ik naar de Raleighvallen geweest (een natuurreservaat in centraal Suriname). We zijn per vliegtuig van Zorg & Hoop over de jungle naar Fungu eiland gevlogen waar onze lodge was. Deze plek op zich was al schitterend en keken uit over de Coppename rivier met granietrotsen in het water die al miljoenen jaren oud zijn. Die middag hebben we van de zon genoten en lekker in de rivier gezwommen. S’avonds de groep wat beter leren kennen en hebben we een optreden van de Raleighboys mogen meemaken:-)!

De 2e dag stond de tocht naar de Voltzberg op het programma!! Dit is een granietberg van +/- 300 meter hoog die boven de boomtoppen van de jungle uitrijst. Eerst hebben we 3uur door de jungle gelopen waar we vergezeld werden door brulapen en doodshoofdaapjes! Ik heb nu al veel door het regenwoud gelopen maar het blijft echt fascinerend!! Na een korte lunch met zicht op de berg zijn we naar de voet gegaan vanwaar het echt klimmen is naar de top!! Op sommige plekken was het echt superstijl en moest je met handen en voeten jezelf omhoog werken!! Maar eenmaal op de top aangekomen was het zóóóó mooi!!! We konden over de hele jungle uitkijken en alle boomtoppen leken wel broccolivelden!! Nog na genietend van het mooie uitzicht zijn we weer 3uur lang terug gelopen door de jungle. Voordat we op de korjaal terug stapten hebben we nog een verfrissende duik genomen onder de Anjumara watervallen!!
Die avond was er weer lekker voor ons gekookt en hebben we op de rotsen bij de rivier naar de sterrenhemel gekeken.

De laatste dag van onze trip hebben we s’ochtens een tocht gemaakt naar de Moedervallen. Tussen het lopen door heeft onze gids een stuk of 20 verschillende bomen aangewezen en verteld waarvoor ze allemaal worden gebruikt. (De één voor korjalen de ander voor rubberwinning etc) heel interessant! Aangekomen bij de Moedervallen was ik voor de zoveelste keer onder de indruk van de Surinaamse natuur!! De sula was zo mooi en krachtig!! Heel gaaf! Daarna terug gelopen en geluncht. Om half 2 richting het vliegveldje gelopen waar ons een laatste avontuur stond te wachten. Omdat we met een grote groep waren zouden we met twee vliegtuigen terug gaan waarvan 1 vliegtuig een 6 persoons plane zou zijn inclusief piloot!! De jongeren van het gezelschap (Esmee en ik dus ook) mochten met het kleine vliegtuigje terug naar Paramaribo vliegen!! Het was werkelijk niet groter dan een normale personenauto met vleugels:-P!!! Na een rammelende start hebben we echt een supermooie vlucht gehad in ons koekblik over de jungle!!

Dan ook nog even de vooruitzichten: morgen en overmorgen komen minister Verhagen van buitenlandse zaken en Minister-president Balkenende voor werkbezoek naar Suriname. Premier Balkenende wil graag met studenten uit Nederland spreken over het stagelopen in Suriname. En jawel! Ik ben uitgenodigd door de Nederlandse Ambassade om 13mei (morgen dus) met de ministers te dineren samen met nog 20 stagiairs vergezeld met hun stagebegeleider. Het doel van de avond is een los gesprek onderhouden over onze ervaringen en die van onze stagebegeleiders!! Vorige week ben ik op de ambassade geweest en hebben we een voorgesprek gehad met de planning en het programma van de avond. Alle stagiairs die uitgenodigd zijn komen uit een verschillend werkvlak en ik vertegenwoordig dus de sportkant!! Erg leuk om dit ook nog even mee te pikken zo via je stage:-D!!! Morgen gewoon even dineren met JP;-)!!

Ook mijn moeder komt morgen aan in Suriname waarmee ik overmorgen lekker mijn verjaardag ga vieren en een leuke week tegemoet ga:-)!! Esmee gaat helaas zondag alweer naar huis maja het was een mooie tijd:-)!

Volgende week donderdag ga ik voor een week naar Curaçao!!! Jullie horen na die tijd wel weer al mijn verhalen en dan is het nog maar een klein maandje voordat ik weer terug ga naar Nederland. Wat gaat de tijd snel!!

Geniet van de foto’s en tot mails weer allemaal:)!!!

  • 13 Mei 2008 - 00:44

    Wiljo:

    Beste Jeff, Volgens mij hebben wij (vader van Maurits) elkaar in april jl in Torarica ontmoet.Geniet van het diner met JP.Mogelijk heb je nog een gesprek met M. Ik ken de ambassade aldaar. Succes met je presentatie. Take care.

    Wat is de afkorting M ? zal ik een keer uitleggen

  • 13 Mei 2008 - 06:40

    Laura:

    Leuke trip heb je weer gehad!
    Gaat helemaal goed met je daaar, super!
    Nu nog even lekker een maandje genieten en dan is het helaas al weer voorbij!
    Veel plezier morgen met JP!
    Doeidoei!

  • 13 Mei 2008 - 06:56

    Daury:

    Lekker niet

  • 13 Mei 2008 - 08:21

    Rene:

    Klinkt allemaal weer top ouwe reus!
    Doe je de groeten aan JP ;)
    Ik mail je! laterrr

  • 13 Mei 2008 - 08:24

    Daury 2:

    Steve Irwin vs Jan-Peter Balkenende, wordt me wat!

  • 13 Mei 2008 - 08:46

    Daury 2:

    Steve Irwin vs Jan-Peter Balkenende, wordt me wat!

  • 13 Mei 2008 - 09:17

    Sergio:

    Klinkt goed jeff

  • 13 Mei 2008 - 09:41

    Daury 5:

    Lekker niet

  • 13 Mei 2008 - 10:09

    Carroll En Laura:

    He Neeffie,
    Ziet er allemaal weer goed uit man!!!!
    Ga zo door, je bent goed bezig.
    Alvast een fijne verjaardag!
    En uh, als je Balkie nog tegen komt, doe em ff de groete!!!!

    Zie je later,
    Grts Carroll en Laura.

  • 13 Mei 2008 - 13:10

    Floortje:

    SJEFKE!!!
    Het ziet er echt super uit!!
    Grappig, ik heb die jongen die achter Esmee en jou zitten in het vliegtuig in de Za Za Zu ontmoet. Sven ofzo toch??

    DIKKE KUS

  • 13 Mei 2008 - 18:30

    Adriaan:

    Ziet er allemaal weer goed uit Jeffie. Niet normaal hoeveel jij meemaakt daar. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen, misschien kom ik ff langs om een taartje te eten. Veel plezier morgen, Ik spreek je, Kusje Jeroen

  • 13 Mei 2008 - 19:08

    Els&Jan:

    Hoi Jeff,
    Het is inderdaad weer genieten geblazen van alle mooie foto's en het eveneens weer mooie verslag. Top hoor man. Ondanks de korte tijd nog te gaan heb je nog geweldige vooruitzichten. Dineren met JP pak je ook nog even mee. Een gesprek met hem zal je best bevallen, aardige vent joh. Daarna zie je je moeder en met haar zal je natuurlijk een leuke tijd hebben. Ook nog even Curacao meepikken is niet verkeerd. Maar morgen je 21e verjaardag. Heel veel plezier en een geweldige dag gewenst en hopelijk de nodige attenties.
    Jeff jongen, we blijven uitkijken naar de volgende avonturen en natuurlijk heel veel succes met je presentatie.
    Liefs Els&Jan.

  • 14 Mei 2008 - 12:13

    Tim:

    GEFELICITEERD MAKKER!!!

  • 15 Mei 2008 - 16:38

    Tom:

    Gast ik wil zeker ook stage lopen in suriname t enige wat ik lees is dat je weer ff tocht je door de jungle nam en dan gaat ie weer naar curacao heb je goed geregeld geniet er nog maar van dat maandje kusje

  • 18 Mei 2008 - 21:12

    Hildegard:

    Hai Jeff
    wederom heb ik het verslag over jou en jullie belevenissen met plezier gelezen.De foto's erbij geven helemaal een goede indruk:).Esmee is intussen aan haar terugreis begonnen en morgen is ze lekker weer thuis:D.Jij gaat daar nog een paar fijne weken tegemoet.Geniet ook nog van de dagen met je moeder,en ik hoop je over een aantal weken weer in NL te zien.
    Succes straks met je eindpresentatie,zal voor je duimen,dat alles naar wens verloopt:D!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Jeff

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 17155

Voorgaande reizen:

19 Januari 2008 - 19 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: