Eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jeff Heijneker - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Jeff

Blijf op de hoogte en volg Jeff

28 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

Waarbenjij.nu

Eerste week:

Hey iedereen! Bedankt voor jullie krabbels en mailtjes:)! Mijn eerste week hier zit er alweer op en heb het echt super naar mijn zin! Ik heb heel veel gedaan en veel leuke mensen ontmoet! De vlucht was prima en was opgehaald door de broer van Reefani(mijn huisbaas). Het eerste weekend waren 4 van mijn huisgenootjes op trip naar het binnenland maar ik werd gelijk al opgevangen door andere stagiairs die hier ook allemaal in de buurt wonen! We zitten hier op de Gongrijpstraat ongeveer met 15 á 20 studenten dus erg gezellig! We zijn bijna elke avond nog uiteten geweest wat hier al heel goed kan voor 20 Surinaamse Dollars, dat is zo´n 5 Euro dus heel relaxt. Maandag heb ik via mijn stagebureau een introductiedag gehad. Nynke en haar vriend Roué hebben mij heel Paramaribo laten zien en we hebben lekker gegeten aan de Waterkant met een Parbo biertje erbij. Ook zijn we naar de Centrale Markt geweest waar de tante van Roué een kraampje heeft. Ze verkoopt vruchten waar ik nog nooit van gehoord had (Pompelmoes, Marcousa en Cassave). Maar erg lekker allemaal;)!! Ook heb ik al mee gevoetbald met Sander bij de plaatselijke voetbalclub Puwa Nani. Sander zit hier al 5 maanden dus hij zit zo’n beetje vast bij dat team. Erg leuk en gemakkelijk hoe dat hier allemaal kan! Woensdag ben ik de stad een beetje beter wezen verkennen en heb ik een fiets gehuurd bij Jopie! Het verkeer rijdt hier links wat wel heel erg wennen is en verkeersregels kennen ze ook niet echt maar voor de rest gaat het prima op je fietsie door de stad. S’avonds hebben we met een hele groep bij Joke’s Grab House krab gegeten! Was echt super lekker en leuk:D!! We kregen hele grote krabbenpoten geserveerd en die moest je met een houten hamertje kapot slaan en dan het vlees ertussenuit peuteren! Echt heel smakelijk!!

Wat betreft mijn stage: Donderdag ben ik begonnen bij de Surinaamse basketbal Bond! De kennismaking met mijn baas Dhr Meinzak was erg leuk en hij is heel enthousiast dat ik kom werken bij hen! Ze hebben een 10-jaren beleidsplan de ik heb ingelezen en de doelen zijn helder dus dat werkt wel prettig. Ik begin 8uur in de morgen tot 13uur op kantoor bij de SBB of bij Directoraat Sportzaken (is onderdeel van ministerie van onderwijs en sport). Daar help ik bij de communicatie richting de media. Na elke speeldag staan er verslagen en uitslagen in de krant. Ik verzorg deze informatie naar de kranten, radio en tv. Van 16uur tot 19uur doe ik veldonderzoek bij de Basketbalclubs om medewerkers van de Basketbalbond te spreken en te helpen bij de organisatie van de wedstrijden. Donderdagavond ben ik gelijk naar de heren hoofdklasse geweest en het was echt super gaaf! De hele hal zat vol mensen en er werd super fanatiek gebasketbald en toegejuicht! Ook is de bond bezig met het aantrekken van 2 sponsoren te weten Uniqa (een telecom bedrijf) en Sprite waarmee ze een spaaractie gaan opzetten waarmee consumenten kaartjes kunnen winnen voor een wedstrijd in de NBA. Ik ga ook helpen deze sponsoren binnen te halen.

Je kunt hier ook heel makkelijk naar het buitenzwembad; Het Vos. Dus ik ben vrijdagavond goed mijn weekend begonnen en lekker naar het zwambad geweest. Zaterdag gerelaxt en naar de stad geweest om met Yvon, Tessa en Svetlana op terrasje wat te drinken. Je hebt hier Rituals Coffee, dat is de soort Starbucks van Paramaribo;) erg lekker! Gister ben ik naar White Beach geweest met een hele groep. Je kan aar op het strand een hutje huren waar je heerlijk kan chillen in je hangmatje:)! Op de terugweg hebben we gegeten in Domburg. Heel grappig dat je aan de andere kant van de wereld heel veel dezelfde stadsnamen hebt als in Nederland en er hier ook Nederlands gesproken wordt. Echter is het soms toch lastig communiceren met de lokale bevolking omdat ze onderling Sranang Tongo spreken. Maar het lukt me best aardig het te verstaan en over 5 maanden kan ik het denk ik best aardig spreken;).
Ik kom net van een basisschool waar 2 van mijn overbuurmeisjes werken als logopedist. Ze gaan dan met hun eigen LogoBus langs lagere scholen om daar kindjes te helpen. ik heb even gekeken hoe ze daar werken en hoe er hier les wordt gegeven op de basisscholen. Vanavond ga ik met Geert aan een pokertoernooi mee doen in een van de vele Casino’s die Paramaribo rijk is. Vrijdag ga ik met al het personeel van het Directoraat sporten. Elke laatste vrijdag van de maand hebben ze sportdag met personeel:).

Zoals jullie zien vermaak ik me hier prima! Als jullie me willen bellen of smsen kan dat op het volgende nummer: 005978561680. Heel veel succes ook degene die deze week beginnen met stage!!

Jullie horen snel weer van me!

• 28 Januari 2008 - 18:12

Rik:

Leuk Jeffers allemaal!

• 28 Januari 2008 - 18:25

Jorn:

Sooo! Chille stage so te horen!:D

• 28 Januari 2008 - 18:36

Els&Jan:

Geweldig Jeff,
    Het enthousiasme straalt van dit eerste bericht en daar zijn we hartstikke blij mee. Het gaat prima zo met ons neeffie. We zijn ook benieuwd naar (meer) foto's van de omgeving, maar alles op zijn tijd natuurlijk.
    Succes verder.

• 28 Januari 2008 - 18:59

Bart:

Mooie verhalen Jeff, je doet het meteen goed zie ik al!

• 28 Januari 2008 - 19:15

Tim:

Heey ouwe tijger! Dat is echt raar, wij in de sneeuw en jouw eerste week zie ik foto's van jeffie in ze zomer-outfit. Je opdracht ziet er ook goed uit! Meer dan je had verwacht nog denk...Wij hadden vanochtend de stage-aftrap, maar dat was niet heel boeiend. Vergeet je deze week niet je startbewijs te sturen naar VLX :P haha Zo te zien heb je daar genoeg leuke dingen te doen. En ook gewoon weer het veld op, doe je goed. Denk je ook nog aan je triathlon carrière ;)
    Morgen gaat mijn stage ook beginnen. Veel minder relaxed dan de jouwe, waarschijnlijk gewoon 5 dagen van 9 tot 18 ofzo. Ik stuur van de week nog wel een paar sfeerimpressies van Val Thorens, zodat je kan zien hoe we ons gedragen hebben. Veel plezier daar en ik wacht op je volgende verhaaltje :)

x Tim

• 28 Januari 2008 - 19:34

Maarten:

Klinkt TASTY in de oren ouwe Marcousa!!
    Zoals je verwachte hebben wij ook niet stilgezeten in Val Thorens.. het was een supervet knalfestijn.. nu begint voor ons ook het stage leven.. maare hou je haaks daar jeffrey bommel..
    greetz maarten

• 28 Januari 2008 - 20:07

Jur:

Nohhhhhhhhhhhhhhh Jeff, dat is toch niet meer normaal! Al die palmbomen en hangmatten enzo...En deze jongen zit morgen weer van 9 tot half 6 in een hok met water aan de buitenkant van het raam! Je hebt t goed voor mekaar slappe! (Y) Ik denk wel dat ik het moeilijk zou hebben om serieus te blijven tegen de baas, das toch vragen om een paar toppers van grappen met zo'n achternaam dacht ik...
    Nou chillse daar!

• 28 Januari 2008 - 20:37

Tom:

Godskolere kijk die jeff daar eens in een hangmat liggen in Januarie, jij hebt t daar zeker goed voor elkaar. Trouwens wie weet er nou niet wat pompelmoes is.

• 28 Januari 2008 - 20:38

Tim:

yo jeffie, super gruwelijk om het zo allemaal te zien, je houd het zo wel lekker vol hoor haha, er is door boten baten anne al een wintersport hyves aan gemaakt, waar al genoeg foto's op staan moet je maar ff chekke

rustig aan sherrif !

• 28 Januari 2008 - 21:36

Jessica:

Het ziet er echt top uit jeff!!
    Mooi verhaal, Succes topper!

liefs

• 28 Januari 2008 - 22:05

Mandy:

hey Zjef!
    leuke verhalen heb je nu al! we hopen dat je het super hebt daar!
    groetjes mandy en niek

• 28 Januari 2008 - 22:48

Joris:

Ziet er helemaal nie gek uit jeffie. Leuk dat je het naar je zin hebt. Doe je de groetjes daar voor me??

have fun
    Joris

• 28 Januari 2008 - 23:35

Thessa:

klinkt echt leuk Jeff! Ook lekker relaxt enzo :D
    Veel plezier nog en geniet ervan!

xx Thessa

• 29 Januari 2008 - 07:14

Lesley:

Klinkt goed Jefke!!!
    Heel veel ple zier!!

Dikke kus

• 29 Januari 2008 - 07:45

Sanne:

Heej Jeff, wat een leuk stukje!Ziet er goed uit allemaal hoor, best luxe woning heb jij!Veel succes en plezier daar, xS

• 29 Januari 2008 - 10:37

Leonie:

klinkt super!!! geniet ervan! xxxx

• 29 Januari 2008 - 11:49

Wendy:

Jee Jeff, het lijkt wel vakantie ipv stage!! Het klinkt en ziet er super leuk uit allemaal. Geniet van de zon en stuur hem af en toe eens deze kant op...

• 29 Januari 2008 - 12:11

Rory:

Lekker Jeff, klinkt leuk allemaal! Dat siesta leventje bevalt je goed zo te zien. Veel plezier nog man.

Ciao

• 29 Januari 2008 - 13:10

Stefan:

Sneffie goed te zien dat jij het alweer erg snel naar je zin hebt! Het ziet er superchill uit allemaal daar. Beetje relaxen in je hangmatje, altijd lekker! Onze wintersport is helaas al weer voorbij, was erg snel geaan maar wel leuke tijd gehad! Nu helaas weer naar school, zou willen dat ik met je kon ruilen!! Heel veel plezier daar, en suc6 met je stageopdracht! Laters(K)

• 30 Januari 2008 - 13:11

Lian:

Dit lijkt meer op een vakantie van 20 weken, naar het strand, elke avond uit eten! Het ziet er echt heel mooi en gezellig uit!
    Heel veel plezier nog!
    x lian

• 30 Januari 2008 - 13:22

Patrick:

maar 1 reactie op je verhaal en foto's: jaloers..!!! zit ik morgen weer in dit koude nederland mensen te masseren...
    veel succes ouwe...laterrrr

• 31 Januari 2008 - 10:05

Rick:

Jeff!! Wat een verhaal joh.lijkt wel vakantie vieren, Succes met je stage!!
    x Rick

• 03 Februari 2008 - 09:44

Bob:

wat heb jij echt een chill leven daar als ik het zo zie allemaal!!!

he ik spreek je weer
    laters bob

• 06 Februari 2008 - 00:34

Monique:

He exvrijdagmaatje!
    Had van Smee je waarbenjij adres gehad, moest toch even kijken of jij je gedracht!!! Maar volgens vermaak je je uitstekend, ondertussen probeer ik de lounge wel te draaien met enzo enzo......... ha ha! Geniet er lekker van en probeer ook nog wat wijzer te worden.

Viel spass Chuck!
    Liefs Chickie!